Ražný šampón podľa chuti

Od momentu, ako som sa dozvedela, že som tehotná, akoby sa vo mne niečo zlomilo a ako drvivá väčšina budúcich mamičiek som začala hľadať zdravšie alternatívy. Keďže kozmetiku už dávno používam minimálne a vidím veľmi pozitívny vplyv na svojom tele, duši i peňaženke, postupne som sa začala zaujímať o zdravšie verzie tých zvyškov čo používam. 

Asi najnáročnejšia je starostlivosť o vlasy. Sú viditeľným doplnkom každej ženy a kladieme na ne vysoké nároky. A priestor, v ktorom žijeme kladie svoje. Umývala som si vlasy každé dva dni, bez kondicionéru som si nevedela predstaviť existovať. Ešteže mám rada výzvy. A materská je na to ako stvorená.

V rámci čítania som narazila na no-poo, ktoré som vydržala asi týždeň, ale keď už mi tiekol maz z vlasov po tvári, tak som to zabila šampónom a hľadala ďalej. Prišla verzia sódy a octu, to mi vydržalo skoro pol roka a skvele fungovalo, ale potom sa začala pokožka hlavy brániť a tak som si kúpila aspoň bio-eko-raw-hipster šampón, aby som svoju snahu úplne nezaklincovala. Nedávno som však objavila ešte jeden "uletený" nápad a po mesiaci vyzerá viac než sľubne. Jeho krása je v jednoduchosti, variabilite a samozrejme ekologicko-ekonomickosti :)

Na vlasy po plecia používam:
  • 2dcl vývaru / macerátu podľa cieľu (super inšpirácia napríklad na http://www.beinmag.com/cs/article/domaci-recepty-pro-krasne-vlasy-3-dil), ja som použila kamilkový
  • 3 vrchovaté lyžice ražnej múky
  • 3 kv. Erikinej zmesi na vypadávajúce vlasy (http://erika7676.wix.com/aromaterapia-a-ja#!aromaterapia--dospely/c2f)
Dobre rozmiešať a podávať. Hustá kašička podobná piškótovému cestu pekne obalí každý vlas, preto je vhodné ho nechať pôsobiť čo najdlhšie, samozrejme aj minútka spraví svoje minimálne odmastením hlavy.  Macerát alebo vývar dodá vlasom potrebnú výživu či látke, ktoré im chýbajú a ja, keďže som po pôrode stratila takmer 3/4 vlasov, vďačne používam Erikine sérum, pokojne však použite čokoľvek iné.

Vlasy dôkladne umyte, rovnako ako vaňu a odtok (odporúčam tiež raz týždenne prečistiť - 50g sódy zaliať trochou octu a po chvílke prevarenou vodou s kyselinou citrónovou, funguje skvelo). Umývajte pokožku hlavy, krúživými pohybmi brušiek prstov, v žiadnom prípade škrabanie nechtami, ktoré poškodzuje pokožku a trhá vlasy ani pranie vlasov, tie maximálne jemne krúživo "prilepiť na hlavu". Hlava sa mastí a špiní najmä od pokožky, preto je dôležité sa starať najmä o ňu. Vplyv prostredia z vlasov stačí vymyť prúdom vody pri oplachovaní - špina, smog, prach a podobné na vlasoch tak pevne nedržia.

Miesto kondicionéru používam Roztok octu 1:5 s tromi kvapkami levandule (moja úchylka, ktorá zároveň upokojuje vlasovú pokožku) a dobre opláchnem najprv teplou a postupne stále chladnejšou vodou, vlasy majú radi studenú.

Vlasy budú akoby hrubšie na dotyk, pretože sú obalené výživnými látkami a nie vyhladené chémiou. Miesto kefy či hrebeňa používam Tangle teezer, s ktorým som extrémne spokojná - neťahá vlasy, netrhá, pekne rozčeše aj uzly. Masáž kefou odporúčam aj pred umytím hlavy, pokožka sa prekrví, póry sa otvoria, viac mazu vyumývate z hlavy a pokožka prijme viac dobrých vecí zo šampónu.

Komentáre

Obľúbené príspevky